Sedmého ročníku soutěže o "Mlékárenský výrobek roku" se zúčastnilo 16 tuzemských
výrobců, kteří do hodnocení přihlásili celkem 43 výrobků. Zařazeny byly výrobky uvedené na trh od 1. dubna 2008 do 30. března 2009. Výrobky byly hodnoceny v šesti kategoriích: tekuté mléčné výrobky, jogurty a zakysané výrobky, másla a mléčné pomazánky, tvarohy a tvarohové výrobky, sýry přírodní a tavené a kategorie specialit.
Hodnotící komise složené z nezávislých odborníků konstatovaly velmi dobrou kvalitu většiny přihlášených výrobků, ale pokud se týká novosti a inovačního přínosu jednalo se z větší části spíše o změny v balení a vzhledu výrobku. Soutěžící společnosti prokázaly dobrý a promyšlený marketingový přístup jednak při vývoji těchto výrobků, ale především při podpoře prodeje a komunikaci se zákazníkem. Ukázalo se, že nejvyšší ocenění "Mlékárenský výrobek roku" získávají především výrobky od předních českých společností soutěžících o
tuto cenu pravidelně každý rok. Jejich vysoká kvalita a přizpůsobování se současným moderním spotřebitelským trendům a požadavkům na zdravou výživu jsou skvělým příkladem vysoké úrovně českého mlékárenství.
Výsledky akce "Mlékárenský výrobek roku 2009" byly za přítomnosti zástupců veřejného života, médií a samozřejmě odborníků a manažerů mlékárenského průmyslu vyhlášeny 27. května na společensko-odborné akci "Oslava mléka" v překrásném prostředí Tereziánského sálu Břevnovského kláštera v Praze. Právě tato sváteční atmosféra umocnila význam celé události, kterou si čeští mlékaři připomněli letošní "Světový den mléka". Zástupci úspěšných společností zde převzali diplomy za první tři místa v jednotlivých soutěžních kategoriích,
vyhlášen byl také letošní absolutní vítěz soutěže a udělena byla rovněž hlavní cena médií.